Tuesday, December 13, 2011

Kõrge aiaga piiratud vabadus

Täna oli spordipäev. Alustasime hommikul kell 9.30 ja lõpetasime umbes 00.00 :). Läbisime kõnnimaratoni. Kuna distants oli pikk, siis proovisime käia sellise tempoga, et ikka lõpuni vastu peaksime. Selle käimise maratoni kontrollpunktideks olid Rockefeller Center, kus harrastasime kõrgushüpet - hüppasime 69. korrusle ja heitsime sealt pilgu üle Manhattani.

Siis vaatasime üle St. Patrick's Cathedrali ning MoMa. Seda, mis see MoMa on, me täpselt ei teadnud, kuid olime sellest kuulnud, et NYs käies võiks seal ära käia. Selgus, et see oli Moodsa Kunsti Muuseum. Muuseumisse me ei jõudnud, sest see oleks liiga kaua aega võtnud. Vaatasime siis muuseumi poodi, kus oli palju erilise disainiga nipet-näpet. Seejärel oli järgmine kontrollpunkt NY Eesti Maja, kus me kohtusime taas Põlvamaa otsekülvi poistega. Päeva jooksul läbisime ka paar toitlustuspunkti peatust erinevates söögikohtades ja avastasime, et tegelikult saab siin linnas täitsa tervislikku toitu. Pood-kohvikud, kus saad toitu (hommikul isegi sooja kaerahelbe putru) topsikesse tõsta ning viisakalt kuskil laua taga selle ära süüa. Lisaks palju erinevaid puuvilju, saiaksesi, salateid jne jne jne. Leidsime isegi ühe orgaanilise puuvilja leti, ning ühe tervislikku kohalikku toitu müüva poe, mis oli kahjuks selleks ajaks juba kinni, kui meie sinna jõudsime. Samas on tänavate peal palju selliseid rataste peal kärusid, kus müüakse hamburgereid ja muud rämpstoitu.
Eesti majas kohtusime sealse perenaisega, kes tutvustas meile maja ning meil oli suur õnn korraks sisse põigata ka Vaba Eesti Sõna toimetusse ning rääkida paar sõna juttu sealse toimetajaga. NY Eesti Maja ja seal välja antava eestikeelse ajalehe  tulevik on ausalt öeldes veidi tume. Toetustest (liikmemaksudest ja vabatahtlikest annetustest) ei pruugi mõne aasta päraset enam piisata, et seda maja elus hoida. Ja ajalehe tellijaid jääb järjest vähemaks, sest vanemaid inimesei, kes paberkandjal lehte vajavad, jääb järjest vähemaks, nooremad paberkandjal eriti ei loe. Eesti riigi toetus oleks igati abiks.
http://www.estonianhousenewyork.com/index.html                   http://www.vabaeestisona.com/

Õhtul tutvusime ka kohaliku linnaliinibussi ning metroo kasutamise võimalustega. Kell oli juba kümme läbi, kui otsustasime veel Vabadussamba ära vaadata. Kui Manhattan jagada põhja-lõuna suunas kolmeks, siis meie asume esimese kolmandiku ja teise kolmandiku piiril. Vabadussammas on meist üpris kaugel ja seepärast me päevavalgel sinna ei jõudnud. Sõitsime bussiga Manhattani alumisse otsa ja üritasime selle samba üles leida. Bussipeatusest vee äärde kolistasime läbi pargi, kus magasid kodutud ja esialgu paistis meie eesmärgini jõudmist piiravat kõrge raudaed. Selle peale oligi Mai pahane ;), et miks nad piiravad oma vabadusammast raudaiaga! Tegelikult jõudsime ka aia taha väikese otsimise peale ja vaatasime kaugelt seda Miss Libertyt.   http://et.wikipedia.org/wiki/Vabadussammas

Täna oli pikk päev ja kell hakkab saama juba kaks (öösel). Seepärast ei jaksa ma palju muljetada. Aga oli ikka metsik rahvahulk, keda me nägime  ja metsik kilometraaz (ma arvan, et ligi 20), mis me täna läbi kappasime.

Homme kell 17.45 hakkab lennuk JFK leenuväljalt tagasi tulema. 15. dets jõuame Helsingisse ja sealt peaks kella 12 Tallinnasse jõudma. Kui koju jõuan, siis jutustan viimasest päevast Ameerikas.

Aga siin mõned pildid tänasest:

Vähemalt kirja järgi olid need orgaanilielt kasvatatud köögiviljad.

Igati tervislik batoonike. Isegi GMOsid ei sisalda, rasvhapetest rääkimata :).
See peaks eestlasetele sobima
Mälestusmärk 2008. aastal sellel kohal veoautoga kokkupõrkel surma saanud jalgratturile. Vaadates praegust olukorda - liiklus on jube tihe ja jalgrattad sibavad ilma tuledeta ja helkuriteta autode vahel nagu sipelgad. Uskumatu! Eesti politseil oleks siin hea saak. Ilma tuledeta ja kiivriteta ja autode vahel laveerivad jalgrattad ning mis veelgi parema saagi annaks - mitte ühelgi jalakäijal ei ole helkurit!

Ameerika ilma Mikihiireta oleks nagu Eesti jõululaud ilma verivorstita

NY on kollaste taksode linn.
Vaade Rockefeller Centeri ühe hoone 69. korruselt eredas päikesepaises Manhattanile

Mai ja Central Park (kuhu me kahjuks ei jõudnud :( )
Vaade St. Patrick katedraalile ligi 300 m kõrguselt

Vaade St. Patrick katedraalile alt üles

Kogemata sattusime koduselt kujundatud turuplatsile pilvelõhkujate keskel. Seal oli igasugust käsitööd erinevatest maadest ja ka oma kunstnikelt. Süüa oli ka.

Manhattanil 2 Avenüü, 34. tänav

Eesti Maja jõulukuuse all st kõrval :)