Monday, December 5, 2011

No nii. Esimene täispikk päev Ameerikas ilusasti õhtusse jõudnud.
Tutvusime linnaga, mis järgmised kuus päeva meie koduks peab olema. Hommikul kui hotelli administraatori käest küsisime, et mida me siin Columbuses vaatama-külastama peaksime, ei osanud ta väga suure õhinaga meile midagi soovitada. Siin on ülikool, mingeid parke ja torne. Teatreid ja resrtorane ja kunstigaleriisid, suur Nationwide Arena nii spordiüritustele kuikontserditele. Üks reklaamleht, mis silma hakkas oli Cosi. See tundub olema midagi meie Ahaa teaduskeskuse taolist. No ja loomulikult - suurim Ameerikas. Ja ülikooli campus on suuruselt kolmas Ameerikas. Üldse on ameeriklastele tähtis, et kõik oleks suurim.
Täna sadas päev otsa vihma ja meie tutvumisereis väga pikaajaline ei olnud. Tegemist on suurlinnaga - siin elab 800 tuhat elanikku, kuid eeslinnadega kokku vist 1,8 miljonit (mis on metro population? interneti sõnaraamatud mulle seda ei näita). Linn asub Scioto jõe ääres.

Jalutasimegi jõeni ja teistkaudu tagasi. Suurlinna elu - pidevalt sireenitavad autod, suured majad.... Tahtsime selgitada, kuidas homme hommikul konverentsi keskusesse jõuame, mis asub ühes teises hotellis. Selgus, et me ei pea selleks majast välja minemagi. Meie hotellist saab skywalki kaudu kohe üle tee asuvasse suurejoonelisse Greater Columbus Convention Centerisse (messikeskus), kus ka meie homne konverents toimuma saab. Selles suures keskuses orienteerumiseks oleks täitsa kompassi ja kaarti vaja! See on nii suur ja keeruline. Tahtsime ka kuskil poes käia, aga selliseid asutusi siin eriti ei ole. North Market - põhimõtteliselt nagu Tartu turuhoone, aga suurejoonelisem ja mitmekesisem, oli ka pooleldi suletud esmaspäeva tõttu :).  Kohtusime tänaval jõuluvana ja tema kaaskonnaga ja küsisime infot poodide kohta. Ta ütles, et lahtiolev pood on nii kaugel, et sinna jala ei jõua. Nii siis sõime varajase õhtusöögi oma hotelli restoranis. Kohtusime ka viimaste siia kohale jõudnud eestlastega - vendade Lauri ja Taaviga, kes NY Eesti Majast värskeid uudiseid tõid ning õhtusöögi lauas Mai ja Margusega igasuguseid tarku asju arutasid otsekülvist ja mulla tervisest jne. Neil noortel Eestimaa põllumeestel on väga huvitavad ideed ja palju julgust ning pealehakkamist igasugused huvitavaid teooriaid oma põllu peal ära katsetada. Neid võiks nimetada praktik-teadlasteks. Oleks ometigi Eestimaal põllumajandusteadlasi, kes neile toeks ja abiks oskaksid olla!

PILDIKESI LINNAST:

Gridffin (eesti keeles Greif) ja tekst Griffini kohta,

Jõuluvana kaaskonnaga (tegelikult kogusid nad inimestelt lastele mänguasju. Mingi aktsioon käis)

1 comment:

1. Tibukene, metropolitanis oled... egas ameeriklased viitsi seda keerulist sõna oma täies hiilguses kasutada :P metro'st piisab täiesti :)oi, see on hea praktika sul! indžoi :P