Monday, December 5, 2011

Pole tähtis, kust tuled, vaid suund, kuhu lähed (Brian Tracy)

Selline terake, nagu pealkirjas seisab, oli Tallinna lennujaamas ühe tooli sejatoe külge kinnitatud. Ja seal oli nii mõnigi tarkusetera veel, mis teeleminejatele kaasa sooviti.
Peale 20 tundi reisimist jõudsime oma pesasse Crowne Plaza hotelli Columbuses. Uni ei ole tükk aega nii magus olnud, kui viimasel ööl. Ajavahe Eesti ja Ohio vahel on seitse tundi.
Sõitsime Tallinnast Helsingisse, sealt väljus tunni aja pärast New Yorgi lennuk. Tund aega ümberistumiseks on peaaegu et vähe. Jõudsime viimasel hetkel läbi väravate lennuki pardale. Sõit kestis ligi kaheksa tundi. Ei olnudki väga hull kaheksa tundi järjest ühe koha peal istuda.

Sõit oli enamuse ajast 12 km kõrgusel kiirusel 850-890 km/t. Akna taga temperatuur -63 Celsiust. Hea, et ma ikka villased sokid kaasa võtsin ;).
Eesoleva istme seljatoe küljes oli kõigi reisijate jaoks väike ekraan, kust võis vaadata filme, uudiseid, lennuki külge kinnitatud kaamerate abil ees ja all olevat taevast. Kuulasin jazzu ja mõnulesin raamatu taga. Helsingist New Yorki oli linnulennul (lennukilennul) Islandi ja Gröönimaa kaudud 6613 km.

New York võttis meid vastu tohutu inimhulgaga. Maandusime terminalis 8 ja pidime ümber istuma terminalis 3. Lennujaamas liikumine oli loogiline, aga kuna siin on metsikult palju rahvast, võtsid igasugused turvakontrollid palju rohkem aega, kui me arvasime. Kahe lennu vahe oli 2 ja pool tundi, aga me jõudsime vaevu ühelt lennukilt teisele. Kui Eestis ja Soomes piisas täiesti sellest, et me läksime lennukile nende pardakaartidega, mis ise internetis tsekkinnimisel välja trükkisime, siis NY-s soovitas üks lennujaama töötaja meidl veel eraldi pardakaardid ühest automaadist välja trükkida. Me ei tahtnud teda esialgu kuulda võtta, aga siis võttis ta meie piletid ja tegi selle ise ära öeldes, et nendega meid turvaväravatest läbi ei lasta. Järjekord oli seal ikka väga pikk ja kui meid oleks väravatest tagasi saadetud, oleksime kindlasti lennukist maha jäänud. Millegipärast ei meeldinud turvatöötajatele mu koti sisu ja nad kiskusid kõik laial. Lasid uuesi läbi valgustada ja ikka neile ei meeldinud midagi, aga nad ise ka ei teadnud, mis seal kahtlast oli. Võib olla minu ümmargused latakad kaelaehted? Ja veel - Ameerikas tuleb kõigil turvakontrollis jalanõud ära võtta ja sokkidega läbi väravate minna. Margus skänniti veel lisaks detektoriga üle.
Kartsin veidi Marguse inglise keele pärast. Et kui nada hakkavad teda küsitlema, kuidas ta oskab vastata, aga ta sai suurepäraselt hakkama. Kui me enne rääkisime, mida nad küsida võivad, arvas Margus, et tal on kõigile küsimustele vastus valmis : dõunt vorri, bii häppi!
Lennuk NY-st Columbusesse oli ehmatavalt väike peale seda suurt okeani ületanud lennukit. Oli tunne, nagu hakkaksime Saaremaale sõitma. Aga vaatamata oma väiksusele, oli lennuk igati tubli - tõusis õhku, lendas ja maandus igati korralikult. Sõidul üle õhtuse NY avanes all erakordselt ilus vaatepilt! Tuledesäras linn nii kaugele kui silm ulatus. Tuled maa peal moodustasid igasuguseid huvitavaid kujundeid ja särasid väga erinevates toonides. See oli väga väga ilus! Ja tegelikult tundus, et see idarannik ongi ainult üks suur linn. Mingil hetkel muutusid linnad veidi eraldatumateks, neid ühendasid suurelt valgustatud magistraalid.
Täna on meil sisseelamise päev. Proovime kohaneda kohaliku aja järgi elama. Tundub, et see õnnestub päris hästi. Praegu oli hommikusöök ameerika kohviga (kes on seda maitsnud, see teab, mis on ameerika kohv ;)) ja nüüd proovime vaadata, milline see linn välja näeb ja kuidas me homme hommikul konverentsi hoonesse saame.
Elektri asjadega saime ka lõpuks joonele. Peale seda, kui olime ühendanud Martini poolt mulle laenatud vahejubina ja kohaliku adapteri. Siis saime Mai arvuti isegi tööle. Marguse arvutil, mille taga ma praegu istun, kasutab ikka veel Eesti Energialt ostetud elektrit ;). Minu ja Marguse mobiil siin ei tööta. Mai oma aga töötab.
Ja nüüd veel üks tarkusetera tallinna lennujaamast: Pea meeles, et täna on see homme, mille pärast sa eile muretsesid. (Dale Garniege)e